26-09 Bavels Eerste Vijf

bavelKwas het eigenlijk nog niet van plan…..het lopen van een wedstrijdje na die drie NK triatlondeelnames. Wilde wat rust inbouwen maar dat is dus niet goed gelukt. Twee weken niet gerend, wel gezwommen en gefietst, in een lekker rustig herstellend duurtempo. Echter Izar van Gool zocht afgelopen week via FBook enkele leden van de Triatlon Vereniging Breda die mee wilden lopen in een special team TVBreda voor de eerste vijf km van Bavel. Tja, en dan ga ik al. Snel over te halen dus. 🙂

Twas een leutig dorpsloopje: rondje van 2500 mtr, door het dorpje, gezelligheid, 250 deelnemers, veel volk aan de kant, kermisgeluiden. Ik krijg een mooi loopshirt van Guido als ik na 3 kwartier op de MTB aan kom fietsen. Omkleden in de sporthal die ik nog ken van mijn zaalvoetbalverleden. 

Ik ga helemaal achteraan staan bij de start, maar dan ook echt helemaal achteraan. Ik sta bij de fietser met het bordje LAATSTE LOPER, en dat ben ik dan ook eventjes. Het startschot valt en de meute zet zich in beweging. Ik ook , echter pas na 20 seconden kan ik gaan lopen. Is niet erg,… Lekker recreatief meedoen is leuk. Het looprondje is mooi maar niet snel. Veel klinkers en stoepjes, regelmatig een 90 graden bocht. Maar de toeschouwers moedigen flink aan en dat scheelt weer.

bavelIk loop vandaag dik 23 minuten over deze eerste vijf van Bavel ( een PR voor allen op dit parkoers 🙂 )  maar dat is ondergeschikt. De  rechterbil blessure is nog voelbaar, is niet weg, ook niet na 13 dagen looprust. Hardnekkig. Isnietleuk. Komende periode weer veel rekoefeningen doen en wederom wat meer focussen op zwemmen en fietsen. Aankomende loopjes in westbrabant maximaal aan de 5 km – afstand meedoen, teneinde op 31 okt en op 7 nov klachtenvrij mee te kunnen doen aan twee volgende NK-duathlonwedstrijden tw Assen en Valkenburg. Opgeven staat niet in mijn vocabulaire…..

 

O ja, we zijn vandaag tweede !!!!  geworden met ons TVB-loopteam. Ik was al weggefietst (vrijwilligerswerk is geen vrijblijvend werk…… ) dus gingen de gewonnen vrijkaartjes voor de kermis en het bierpakketje naar mijn andere loopmaatjes. Tis ze gegund. Leuk.

Leave a Reply

