4 okt: Slingerloop Breda

singelloop_2015_039Een prachtige begin oktoberdag. Heerlijk najaarszonnetje en 18.000 sportievelingen. Geweldig loopfeest vandaag in Breda.

Na een half uurtje fietsen kom ik bij het loopgebeuren in Breda aan, ik wil me gaan omkleden op de KMA maar de toegang hier wordt me geweigerd omdat ik geen ID kan tonen. Doorgefietst naar het Chasseveld en mezelf omgekleed in de ABN-AMRO tent. Ook gebruik gemaakt van het gratis kluisje hier. Mooie service.

Ik start in de vierde startgroep van de 5000 meter. Ik sta ver vooraan dus kan ik redelijk vrij lopen. Geen last van de massa. Wel heel druk in de laatste km, omdat ik dan de achterste deelnemers van de startserie voor me (serie 3 ) ga inhalen. Een heel geslinger en gemanoevreer,  maar het gaat. Na 23.23 minuten loop ik via de overvolle grote Markt onder de finishboog door. Tevreden met de tijd. Wel nog steeds een iets of wat gevoelige rechterbil/hamstring maar het gaat.

Na het omkleden ga ik terug naar de Grote Markt en zoek ik een zonnig plaatsje achter de afrastering, 30 meter voor de finish. Zo kan ik de gehele 10 km-wedstrijd en de halve marathonwedstrijd goed volgen. Vooral ook omdat ik vlakbij een groot scherm sta waardoor ik mooi zicht heb op het wedstrijdverloop. Tis toch wel een supergrote organisatie geworden hier in Breda. Maar zoals ik het zie, klopt alles. Geweldig loopfestijn. Ik heb er van genoten.

singelloop 2015

Leave a Reply

