4 dec …. gratis waspiks hardloopworstenbroodje

4 dec, Nog net geen sinterklaas ….. maar in WASPIK was het al een echt sinterklaasfeest. Geen inschrijfgeld, wel een omkleedruimte, wel een speaker, wel een goed georganiseerde wedstrijd, wel een drankje en wel gratis worstenbroodje naderhand. Waar vind je dat nog?

Super leuk voor ons. Ons zijn de ruim 400 !! hardlopers en hardloopsters die vandaag naar Waspik-Zuid 🙂 gingen voor een wedstrijd van 2.5 , 5 of 10 km. Mooie rondjes met telkens een doorkomst langs de kerk waar de start, de finish, de hersteldrank en de worstenbroodjes gesitueerd waren. 

William is vandaag niet alleen hardloper maar ook carpoolchauffeur. Hij komt me om iets voor 11 ophalen met een superbolide. Monique heeft hij dan al opgepikt in St Willebrord dus vandaag als trio naar Waspik.

We melden ons aan in “t Schooltje en hierna beginnen we met verkenning van de loopronde. Ik loop er twee dus das al vijf km. Mss iets te veel voor vandaag, blijkt achteraf.  Tis keidruk in het schooltje, een teken dat deze waspikse formule aanslaat. Ik maak her en der wat reclame voor de crossduathlon etten-leur en ga naar de start. Potverdikkeme, wat een grote groep lopers zeg. Mooi voor deze organisatie wat per slot van rekening ook allemaal vrijwilligers zijn.

Ik wens mijn Buddy Monique succes en het startschot klinkt. Op steady state loop ik de eerste drie ronden in 12½ minuut per 2½ km. Gaat lekker tot ik na 8 km een pijnscheut voel in de rechterbil. Klote zeg, had ik niet op gerekend. Even stoppen, wandelen, rekken, wandelen, rekken, wandelen en rekken. Na dit probeer ik weer te dribbelen. Dat gaat maar het is niet leuk. Ik baal onderhand erg van deze blessure die maar niet over wil gaan.

075-worstenbroodIk loop na 52 minuten over de finishlijn, blij dat ik gefinished ben. Lekker meteen een hersteldrankje en een worstenbroodje. Eerst rekken rekken en nog eens rekken. Daarna buurten en kletsen. Leuk dat ik triatleten Monique en Frank nog even spreek in de kerk. Ja ja, the whole  after-run-gebeuren is in a church. Kom je ook nooit meer tegen. Leuk dat dat kan.

Monique Kortekaas is erg blij met haar 10 km en ze loopt die 10.000 mtr ook nog in een mooie tijd onder het uur….. William is ook tevreden met zijn tijd  onder de veertig minuten dus zitten er op de terugweg naar etten-leur in ieder geval twee happy road-runners in de geleasde auto van William. Ik baal een beetje omdat mijn hamstring/bil blessure mij vertelt vandaag dat ik het nog steeds rustig aan moet doen. PPPFFFTTTT. 😦  Mijn geduld raajt onderhand op…

 

 

Leave a Reply

