30 juli: Zonder tank naar Hank

Na die regenachtige periode van de voorbije dagen  is het weer heerlijk om op de fiets naar een hardloopwedstrijdje in west-brabant te gaan. Er zitten nogal wat voordelen aan het fietsen naar een loopwedstrijdje zoals de warming-up (die reeds gedaan is dus), het sparen van het milieu, het besparen op benzinekosten ==> zonder tank naar Hank, lekker met je frisse kop in de wind fietsen en last but not least…… een goeie training voor mijn triatlonwedstrijden…..

Kurenpolder-recreatieNa 75 minuten arriveer ik bij de Kurenpolder, meld me aan (slechts 2 euro 🙂 )  en doe hierna wat lichte loopversnellingen. Om acht uur mogen we, het is druk met lopers en loopsters, en ik ga helemaal achteraan staan. Ik heb geen echt tijdsdoel vandaag, gewoon een iets pittigere loop dan dat ik thuis zou doen. Ik vertrek op 4.40 min/km en ik zie aan de km-bordjes dat ik dat schema mooi volhoud.

hazen 1Na twee km zie ik Lianne voor me lopen en ik besluit om haar uit de wind te zetten ( hazen heet dat toch….. ) als we het keerpunt hebben gehad en de wind van voren krijgen . We lopen samen een mooi tempo alleen vind ik de stukken langs de snelweg niet prettig ==> herrie en stank, bah!

Na ruim 23 minuten zijn we klaar en wissel ik meteen de loopschoenen weer voor de fietsschoenen. Helm op, lange maillot aan en terug naar Etten-Leur. Drie uur lekker gesport.

Zaterdag 1 aug as  fiets ik vanuit Etten-Leur naar het Belgische plaatsje Rijckevorsel. Hier start ik om vijf uur bij de sprinttriatlon. Na deze wedstrijd fiets ik dan weer terug naar Etten-Leur. Mochten er loglezers zijn die zin en tijd hebben om mee te fietsen, dan stuur me maar een pb op wimvanhaperen@hotmail.com . Ik vertrek rond 14.30 uur. Als ik mijn triatlon doe, kunnen de meefietsers me dan mooi aanmoedigen 🙂

Leave a comment